Isännöinnin sähköiset työkalut takaavat sujuvan palvelun

Arenna on hoitanut As Oy Aurinkolahden Kanavantornin isännöintiä vuoden 2015 alusta. Taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja ja isännöitsijä ovat tyytyväisiä yhteistyöhön ja painottavat sähköisten palvelujen käyttöä tehokkaassa yhteistyössä.

  • Aurinkolahden Kanavantornin kiinteistö valmistui vuonna 2008 ja asuntoja siinä on 33. Kiinteistön isännöinti siirtyi Arennalle (silloinen Ovenia Isännöinti) helmikuussa 2015.

    Taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja Pasi Lehtisen ja isännöitsijä Robert Slotten mukaan yhteistyö on sujunut mutkattomasti. Molemmat pitävät sähköistä yhteydenpitoa tärkeänä sujuvalle yhteistyölle.

    Pasi Lehtisen mukaan yksi peruste Arennan valinnalle kilpailutuksessa oli, että heillä tarjosivat kattavat ja nykyaikaiset sähköiset palvelut, joita osakkaat voivat helposti käyttää ajasta ja paikasta riippumatta. Arennan sähköisestä palvelusta löytyvät kaikki taloyhtiön asiakirjat ajantasaisina.

    - Arennan sähköiset palvelut toimivat mainiosti, tosin sähköisen ilmoitustaulun toimintaa voisi vielä tehostaa, Lehtinen mainitsee.

    Luotettava palvelu ja erityisosaamista

    Pasi Lehtisen mukaan Arennan vahvuutena ovat luotettava palvelu ja selkeät toimintamallit.

    - Aiemman käyttämämme pienemmän toimiston kanssa toiminta oli liian henkilösidonnaista. Arennan toimintamallit ovat selkeät, toimivat ja läpinäkyvät, ja toiminnan takana on ison talon tuki, mikä lisää kustannustehokkuuden uskottavuutta.

    Lehtinen kiittelee myös Arennan laajaa osaamisverkkoa.

    - Heillä on eri osaamisalueiden teknisiä isännöitsijöitä, joilta saa apua hyvin myös harvinaisemmissa ongelmissa ja tilanteissa.

    Hallituksen ja isännöitsijän yhteistoiminnassa ratkaisevat Lehtisen mukaan aina myös henkilökemiat. Hän on iloinen, että he ovat löytäneet isännöitsijän, jonka kanssa yhteispeli toimii ja homma luistaa.

    - Hallitus ja isännöitsijä muodostavat tiimin, jonka tulee työskennellä saumattomasti yhteen, summaa myös isännöitsijä Robert Slotte.

    Aktiivisuus kaikkien etu

    Robert Slotte kiittelee Aurinkolahden Kanavantornin hallitusta esimerkillisestä sähköisestä yhteydenpidosta.

    - Isännöitsijän työtä helpottaa paljon, että hallitus on hyvin tavoitettavissa. Sähköposti on ainakin itselleni todella tärkeä työväline, ja korostankin aina hallituksille ja osakkaille, että yhteydenpitoon kanssani sähköposti on ehdottomasti paras väline.

    Esimerkillisenä toimintana hallituksen puolelta Slotte mainitsee, että yhtiön hallitus viestii asioista myös proaktiivisesti ja mainitsee esimerkkinä hallituksen kokousten esityslistat.

    - Minun ei tarvitse edes pyytää Pasilta ehdotuksia hallituksen kokouksen esityslistaan lisättävistä asioista, vaan hän laittaa minulle toivomansa esityslistan oma-aloitteisesti jo hyvissä ajoin ennen kokousta.

    Hallituksen ja isännöitsijän aktiivinen yhteydenpito vaikuttaa myös asukkaiden asukasviihtyvyyteen.

    - Jos jossakin asunnossa on sellainen toimenpiteitä vaativa korjaus, joka vaatii hallituksen kannanoton, asukas odottaa nopeaa etenemistä ja selkeää tiedotusta. Jos hallitus toimii hitaasti, siitä kärsii osakas, jonka asunnon korjaus ei etene. Usein osakas ei edes tiedä syytä viivästykseen, Robert Slotte sanoo.

    Referenssi julkaistu 2016

Sähköiset työkalut tekevät yhteistyöstä mutkatonta ja parantavat asukkaiden saamaa palvelua.
Hallituksen puheenjohtaja Pasi Lehtinen